[MTI] A BTH közleménye szerint a már hatéves múltra tekint vissza maga a kezdeményezés, amelyet a BTH Kht. részvételével közép-európai városok turisztikai promóciós szervezetei indítottak a szeptember 11-iki terrortámadás után bekövetkezett turisztikai visszaesés ellensúlyozására, illetve az amerikai turisták visszacsábítására.
Az eredetileg Seven Stars of Central Europe néven, Bécs, Berlin, Budapest, Drezda, München, Prága és Salzburg által indított promóciós akciók és road show-k keretében a szakmai szervezeteknek, a rendelkezésére álló marketingeszközök koncentrált felhasználásával, a korábbinál sokkal hatékonyabb jelenlétet sikerült elérni az óriási tengerentúli utazási piacon.
A városok kooperációjával párhuzamosan egy hasonló együttműködés is létrejött Central Europe Experience néven a cseh, lengyel, magyar, német, osztrák és szlovák nemzeti turisztikai hivatalok amerikai képviseletei között.
Az azonos céllal alakult két tömörülés két éve egyesítette erejét, és tavaly már közös road show-t szerveztek a nyugati part négy nagyvárosába, amelynek sikerén felbuzdulva idén februárban újabb akció valósult meg. Ezúttal Tampa, Houston, Dallas és Atlanta turisztikai szakembereit, tour operatorait és programértékesítő irodáit vették célba.
A két társaság a BTH részvételével a jövőben is tervez hasonló road show-kat, közös hírlevelet, hirdetési akciókat, amelyekhez az idei évtől már Pozsony is csatlakozott, és hamarosan egy lengyel nagyváros belépése is várható.