[MTI] Tavasszal elindult a www.flytobalaton.hu weboldal, amely a magyar mellett német, angol és holland nyelven is népszerűsíti a Balatont és a régiót, mint repülős úti célt, de a Sármellékre érkező járatok kiindulási állomásain is kiterjedt kampányt folytattak az idén indult BLMA jóvoltából - mondta el a tagok számára tartott beszámolójában az alapban résztvevő Magyar Turizmus (MT) Zrt. balatoni projektirodájának igazgatója.
Dani Barbara felsorolta, hogy a Germanwings és a Ryanair légitársaságok útjaira építve német, holland és angol nyelven népszerűsítették a Balaton régióját.
Berlinben internetes reklámok és nyereményjáték mellett közterületi plakátok, a holland határhoz közeli Düsseldorf-Weeze környékén holland weblapok, Frankfurtban óriásplakátok, Londonban pedig ugyancsak internetes megjelenések segítették a balatoni kampányt, amelyre csaknem 42 millió forintot költöttek. A BLMA költségvetésében idén 54 millió forint szerepel, amelyet fele részben az alapító önkormányzatok, szálláshelyek és idegenforgalmi szolgáltatók, valamint turisztikai közösségek adtak össze, a másik 50 százalékot pedig a MT Zrt. biztosított.
A tavaszi-nyári akciókat rendkívül sikeresnek értékelte Palkó Lajos, a FlyBalaton repülőtér értékesítési és marketing igazgatója, miután átlagosan mintegy 80 százalékos foglaltsággal közlekedtek a sármelléki járatok. Nőtt a Balatonhoz közeli leszállóhely forgalma, a tavalyi 110 ezer után idén 140-150 ezer utasra számítanak, de arra is felhívta a figyelmet, hogy a következő év a légi utaztatás globális problémái miatt igen nehéznek ígérkezik.
Németországból és Londonból szinte bizonyosan érkeznek jövőre is menetrend szerinti illetve charterjáratok, de a tavalyi ár kétszeresébe kerülő kerozindíjak miatt több légitársaság nem tudja még, hogy milyen jövő vár rá, így újabb járatok indításáról egyelőre alig lehet tárgyalni. Közölte, hogy a Ryanair londoni és Frankfurt-Hahnból érkező gépeire október végétől egyelőre nem lehet helyet foglalni, a düsseldorfi járatra azonban igen, ami a téli szezonban is újabb német és holland vendégek idecsábítására kínál lehetőséget.
Kifejtette, hogy egyre ígéretesebbnek tűnik a jól fizető orosz vendégek eddig is tapasztalt érdeklődésének fokozása, de bíznak abban, hogy Milánó, Stockholm, Billund, Brüsszel és Bréma is bekerülhet a jövő évtől a FlyBalaton menetrendjébe.