[MTI] A 2007-es Country Brand Index (CBI), amelyet a FutureBrand és a Weber Shandwik marketingcég tesz közzé minden évben, ár és teljesítmény alkategóriájában Magyarország nyolc helyet lépett előre tavalyhoz képest, lehagyva a régió nagy riválisát, Csehországot - tette hozzá a lap.
A magyar szakemberek szerint az országmarketing szempontjából vendégcsalogató a minősítés, az idegenforgalmi szolgáltatók viszont az eredményben a nyereség elapadását látják.
Az összesített világranglistát Ausztrália vezeti, a kontinensnyi ország lett a legkedveltebb üdülőhely, megelőzve az Egyesült Államokat, Nagy-Britanniát, Franciaországot és Olaszországot. Idegenforgalmi szempontból a következő öt évben jelentősen fejlődő országok rangsorát az idén először, tavalyhoz képest egy helyet előrelépve Horvátország vezeti, de felkerült a listára Izland, Lengyelország és Oroszország is - közölte a Világgazdaság.