[MTI] Az ötlet Szonya Jelinková, a szlovák nemzeti idegenforgalmi hivatal magyarországi vezetőjének fejéből pattant ki. Ám a "visegrádi négyek" turisztikai összefogása már évek óta jól működik.
Ennek részleteiről Fekete Magdolna számolt be a Magyar Turizmus Zrt. képviseletében. Mint szavaiból kiderült, az olyan távoli piacokon, mint Oroszország, az Egyesült Államok, Japán vagy Kína - ahol egyébként is drága egyenként bemutatkozni - praktikusabb együtt kiharcolni jó piaci pozíciót.
A több ezer kilométerről érkező turisták számára ezek az országok olyan közel vannak, hogy érdemes egyszerre megtekinteni az itteni nevezetességeket.
Az együttműködés közös workshopok, roadshow-k, kiállításokon való együttes megjelenés formájában, és a közös marketingben létezik.
Fekete Magdolna rövid áttekintést adott a 2007-es év januári-novemberi turisztikai gyorsmérlegéről, majd átadta a szót a lengyel, a cseh és a szlovák idegenforgalmi képviseletek vezetőinek, akik bemutatták hazájuk aktuális turisztikai kínálatát.
A visegrádi négyek első ilyen jellegű bemutatkozása sikert aratott a meghívott utazási irodások, idegenforgalmi vezetők, valamint szakújságírók körében.