Ágazati elemzők szerint a vállalatok csak arra várnak, hogy valamelyik konkurensük elkezdje az áremelést, mert a legnagyobb cégek egyike sem akarja megtenni az első lépést.
A Napi megjegyzi, hogy a kisebbek közül a Singapore Airlines nem bírta a nyomást, és december 2-án - 2008 júniusa óta először - emelte üzemanyagpótdíjait. Az American Airlines tulajdonosa, az AMR Corp. vezérigazgatója, Gerard Arpey az alkalmazottaknak írt levélben jelezte: idén egymilliárd dollárral többe kerülhet a cégnek a kerozin, mint 2010-ben.
A Malév már közel egy éve ugyanolyan árképzési stratégia mentén állapítja meg jegyárait, melyet elsősorban a piaci versenyhelyzet határoz meg - mondta a Napi Gazdaságnak Róna Márta, a Malév kommunikációs igazgatója, hozzátéve, hogy a légitársaság folyamatosan figyelemmel kíséri az olajár alakulását, és amennyiben a kerozinpótdíjban változás történne az európai piacon, akkor azt is figyelembe veszi az árak kialakításánál, úgy, hogy versenyképességét megőrizze. A kerozin árának emelkedése azonnali hatásként inkább a hosszú távú járatokat érintheti, ilyeneket azonban a Malév jelenleg nem közlekedtet.
[mti]