Mint ismeretes, a gazdag kulturális kínálatra és a turisztikai szakma véleményére alapozva a Magyar Turizmus Zrt. – a 2006-os „Nagy Ízutazás”, a 2007-es „Zöldturizmus Éve” és a 2008-as „Vizek Éve” sikere után – 2009-re a Kulturális Turizmus Évét hirdette meg.
A plakátkampány október végéig, négy szakaszban zajlik, az egyes időszakokban pedig a témaév 5 pillére – „Bor és gasztronómia”, „Élő hagyományok”, „Fesztiválok, kulturális rendezvények”, „Friss: a XXI. század kultúrája, kortárs művészet”, „Városlátogatás” – közül mindig három kerül a középpontba.
A plakátokon az „Itthon láss csodát!” szlogen és az „Üdüljön kedvezményesen!” üzenet olvasható, amellyel az MT Zrt. egyrészt Magyarország számos – köztük jó néhány felfedezésre váró – „csodájára”, másrészt pedig a kampányévben kínált kedvezményekre hívja fel a figyelmet.
A vendégéjszakaszám növelése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. a szolgáltatókkal együttműködve országszerte, egész évre kínál szálláskedvezményeket 2=3, illetve 3=4 akciókkal. A szálláshelyi kedvezmények biztosítása mellett a Társaság arra ösztönözi a szolgáltatókat, hogy kulturális ajánlatokat tartalmazó csomagokat biztosítsanak a vendégeknek.
A kampányév honlapján, a http://kultura.itthon.hu oldalon – amely az MT Zrt. www.itthon.hu weboldalának egy aloldalaként működik – nem csupán a szálláshelyek ajánlatai között böngészhetnek az érdeklődők, hanem információt kaphatnak a kulturális eseményekről, a turisztikai régiók kínálatáról.
Februárban a Kulturális Turizmus Éve keretében a városlátogatást, az élő hagyományokat és a bor és gasztronómiai kínálatot népszerűsíti a Zrt.