Vendéglátóhely.hu

MT Zrt - komplett arculati megújulás a külföldi megjelenésben

Hírszerkesztő , 2008. március 3. 19:42

A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) az idei évtől új arculattal jelenik meg a külföldi piacokon - közölte a nemzeti turisztikai marketing szervezet.

[MTI] A Magyar Turizmus Zrt. 2007-ben írt ki pályázatot Magyarország turisztikai márkastratégiájának megalkotására, illetve az új márkához tartozó vizuális koncepció elkészítésére. A pályázat nyertese a Well kommunikációs ügynökség 2007 novemberére készítette el a márkastratégiát.
A stratégia alapján készült arculat 2008-ban felváltja a 2005 óta használt "Talent for entertaining" szlogennel fémjelzett megjelenést. Az új szlogen, a Hungary - A love for life! egyszerre utal a magyarok szenvedélyességére és arra, hogy Magyarország életre szóló szerelemmé válhat - közölte az MT Zrt.
A marketing szervezet közleménye szerint az arculathoz tartozó szlogen különböző nyelvi változatainak véglegesítése jelenleg zajlik a Magyar Turizmus Zrt. külföldi képviseleteinek szakmai és fogyasztói körben tesztelt javaslatai alapján. A nemzeti színű szív logo nem változik, hiszen összhangban áll a márkakoncepcióval is.

Az arculat bevezetése folyamatos.
Az új arculat elsősorban az ország sokféleségét kívánja kifejezni. A közlemény szerint az úgynevezett "Minimundus" márkakoncepció lényege, hogy Magyarországon karnyújtásnyira egymástól a legkülönbözőbb "világokba" lehet csöppenni. A közleményben példaként említik a Balatont és a törökfürdőket, Bugacot és a Forma 1-et, a Lánchidat és a Művészetek Palotáját, a Margitszigetet és a Sziget Fesztivált, a minaretet és a bazilikát, a Pusztát és az Alpok lábát, Aquincumot és Fertődöt.
A külföldi és belföldi fogyasztói tesztelések alapján - a Minimundus márkakoncepcióhoz illeszkedő "Kis ország, nagy élmények" grafikai koncepciót fogadták el, amely "óriás" embereket helyez magyar háttérbe és a hagyományos matyó motívumot is alkalmazza új értelmezésben.

A márkastratégia kialakítását döntően befolyásolta, hogy Magyarországnak jelenleg, nincs olyan márkajellemzője, ami megkülönböztető erővel bír, és amire kizárólagosan építeni lehet. Az MT Zrt. által valamennyi fontos küldőpiacon végzett elsődleges országkutatásból egyértelműen kiderül, hogy a külföldiek szemszögéből nézve Magyarországnak nincs karakteres turisztikai arculata a küldőpiacok jelentős részében. A kutatásokból kiderült az is, hogy Magyarország, mint turisztikai márka egyik legnagyobb problémája a márkával kapcsolatos információk hiánya.

A márkastratégia kialakításánál figyelembe vették az utazást befolyásoló globális és európai, nemzetközi trendeket, amelyek a potenciális utazók szokásait, attitűdjeit, illetve preferenciáit befolyásolják, bármilyen országból érkezzenek is.

Magyarország beutazó turizmusának adatai alapján Magyarország, mint önálló turisztikai célpont, főleg az európai potenciális utazók számára lehet vonzó. Jelenleg a Magyarországon a vendégéjszakák 75 százalékát az Európai Unióból érkező vendégek töltik el. Ez is alátámasztja azt az elképzelést, miszerint nagyobb sikerrel csábíthatják a potenciális utazókat Magyarországra Európából.

Legfrissebb híreinkRSS

További hírek »