Az MT Zrt. kiemelten fontosnak tartja a témaévek során a stratégiai partnerekkel való szoros együttműködést. Ennek jegyében a Társaság május 4-ére összehívta az érintett minisztériumok, az egészségügyi, balneológiai és egyéb, témával foglalkozó szakmai szervezetek, oktatási és kutatóintézetek, valamint a legfontosabb egészségturisztikai szakmai szervezetek és szolgáltatók képviselőit, hogy munkamegbeszélés keretében megkezdjék a 2011-es Egészségturizmus Évére való felkészülést. ,
A résztvevők által egyöntetűen hasznosnak tartott eseményen meghatározták a közös célokat, az előkészítő munka során megvitatandó témákat és az együttműködési irányvonalakat. A szakemberek megvitatták a témaév bel- és külföldi pilléreit, a kapcsolódó termékeket, a kampányév fő üzeneteit, az alkalmazandó marketingeszközöket, továbbá egyeztettek az Egészségturizmus Évével kapcsolatos kutatásokról is.
Mint ismeretes, az MT Zrt. 2006 óta minden évben egy kiemelt témát állít a belföldi marketingtevékenységének középpontjába. A tapasztalatok azt mutatják ugyanis, hogy a források egy-egy témára való összpontosításával hatékonyabban lehet ösztönözni a belföldi turizmus fejlődését. A 2006. évi Bor és Gasztronómia Évét 2007-ben a Zöldturizmus Éve, 2008-ban a Vizek Éve, 2009-ben pedig a Kulturális Turizmus Éve követte. A 2010. évet a Fesztiválok Évének szenteli a Zrt., 2011 pedig az Egészségturizmus Éve lesz. A jövő évi téma kiválasztásához nemcsak az ország kiváló adottságai és a szakma javaslata, hanem a 2008-as Vizek Éve sikerei is hozzájárultak.
Az egészségturizmus Magyarország turisztikai kínálatának meghatározó eleme, szerepe kiemelkedő. A Magyar Turizmus Zrt. 2010. évi marketingtervében és a 2010-2012-es éveket felölelő marketingstratégiájában is kiemelt termékként kezeli az egészségturizmust, összhangban a 2013-ig szóló Országos egészségturisztikai stratégiával.