[MTI] A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az idén az első kilenc hónapban 2,7 millió külföldi vendég 8,1 millió vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken. Január-szeptemberben 3,1 millió belföldi 8 millió vendégéjszakát töltött el.
Tavaly a külföldi vendégéjszakák száma 9,8 millió volt, a belföldieké 9,2 millió.
Róna Iván elmondta, hogy jövőre várhatóan 4,4 milliárd forintot tudnak marketingtevékenységre fordítani.
A társaság idei költségvetése a működési költségekkel együtt volt 4,65 milliárd forint. Az idén ősszel azonban döntöttek arról, hogy további 500 millió forint költségvetési támogatást kap a szervezet. A cél az volt, hogy az idén november és 2008 márciusa között a kereskedelmi szálláshelyek forgalmát élénkítsék, legalább 300 ezer regisztrált vendégéjszakával többre számítanak. Ha ezeket a célokat sikerül teljesíteni, akkor az MT Zrt. jövőre szintén 500 millió forint többletforráshoz juthat.
Róna Iván elmondta: céljuk egyebek mellett az ország pozitív turisztikai képének és pozíciójának erősítése, új piacok felfedezése, a Balaton újrapozícionálása, új menetrendszerinti légi járatok elindítása.
A marketingterv alapján cél az is, hogy növeljék a belföldi utazások presztízsét, fokozzák az üdülési csekkek turisztikai szolgáltatásokra való beváltását. Cél továbbá, hogy bővüljön a hét közbeni forgalom a vidéki szálláshelyeken.
A vezérigazgató elmondta, hogy a jövő évtől a nemzeti turisztikai marketingszervezet új, egységes márkakommunikációval lép fel.
A terv alapján külföldön kiemelt turisztikai termék lesz Budapest és környéke, a Balaton, az egészség- és hivatásturizmus, a Pécs 2010, Európa Kulturális Fővárosa körüli rendezvények kommunikációja. Belföldön központba kerül az egészségturizmus, valamint a vízparti üdülés a Vizek Éve elnevezésű kampány keretében.