[MTI] A balatoni régió turisztikai szerepének fontosságát érzékeltetve elmondta, hogy tavaly az összes belföldi vendégéjszaka 25,6 százalékát, és az összes külföldi vendégéjszaka 19,7 százalékát ebben az üdülőövezetben regisztrálták. A balatoni kereskedelmi szálláshelyek az elmúlt évben 1,2 millió vendéget fogadtak, amely szám az országos átlagot meghaladóan, 6,2 százalékkal nőtt az előző évhez képest.
A MT a "Vizek Éve" kampánysorozatában a "Nem ússza meg szárazon!" új szlogenjével májustól a nyári fürdőzések helyszíneire csábítja a hazai utazóközönséget. A május a Balatoné, majd a Tisza-tó, és az ország természetes vizei következnek, ahol a kampányidőszakok alatt "hármat fizet négyet kap" kedvezményekhez juthatnak a vendégek bizonyos szolgáltatóknál. A Balatonnál a kempingektől a szállodákig 36 szolgáltató vállalta, hogy szállásdíj kedvezményt nyújt a hónap folyamán. Nyolc strand is csatlakozott az akcióhoz. A balatoni pincészetek nyitott pincenapokkal és kedvezményes borkóstolási lehetőségekkel várják a régióba látogatókat.
Az MT a külföldi marketingkommunikációjában is kiemelt termékként kezeli a Balatont - hangsúlyozta Róna Iván. Májustól az eddig három - magyar, angol és német - nyelv mellett oroszul, csehül, lengyelül, románul és szlovákul is olvasható lesz az üdülőrégió honlapja, a www.balaton-tourism.hu.
Június 21. és augusztus 9-e között nyolc hétvégén "Balatoni Víz-party a vízparton" rendezvényeket tartanak vízi-vetélkedőkkel, játékokkal, sztárfellépőkkel Zánka, Balatonlelle, Balatonfüred, Balatonalmádi, Alsóörs, Siófok, Vonyarcvashegy, majd Keszthely strandjainál.