[MTI] A Magyar Turizmus Rt. New York-i irodája, a torontói Malév-képviselet, valamint az ottawai magyar nagykövetség közösen vonzó turisztikai célpontként igyekszik bemutatni Magyarországot a Kanadában népszerű országos vásáron, amelyen összesen 143 kiállító vesz részt.
Mint a konzul elmondta, a kiállításon való részvétel az utóbbi évek aktív kapcsolatépítési törekvéseinek keretébe illeszkedik.
"A politikai kapcsolatok magas szintje mellett, amelyet a magyar elnöki és házelnöki látogatások jellemeztek a legjobban, a nagykövetség a gazdasági és idegenforgalmi kapcsolatok fejlesztését is kiemelkedő feladatának tartja" - mondta, utalva arra, hogy ennek jegyében született döntés nyolc év szünet után a vásáron való részvételről.
Rachidi Mária, a Magyar Turizmus Rt. New York-i irodájának képviselője elmondta: az észak-amerikai államból mérsékelt a Magyarországra irányuló turistaforgalom, egyelőre elsősorban az a cél, hogy minél több kanadai tudjon az országról. Mint kifejtette, a vonzó célpontok között emelik ki Budapestet és a Balatont, teret kap a vizek éve elnevezésű, a hazai termál- és gyógyvizeket népszerűsítő egészségturisztikai kampány.
Ugyancsak hirdetik a Reneszánsz év kulturális évad programsorozatát, egyebek mellett fesztiválokat és gasztronómiai eseményeket, reklámozzák továbbá az egri és tokaji borrégiót, valamint a Pécs-Mecseki és Villány-Siklósi borutat.