[MTI] Az MT Zrt. szerint a skandináv sajtóban bőségesen tárgyalt felmérés jó pillanatban erősíti a nemzeti turisztikai marketing társaság észak-európai téli kampányának üzenetét, amely a téli hangulat mellett a reális, értékarányos árakat és a jó szolgáltatásokat hangsúlyozza.
A felmérésben egy adott szegmens által jellemzően vásárolt termékekből különböző csomagokat állítottak össze, majd az egyes termékek árait vizsgálták a világ különböző országaiban, Európa mellett idén Kína, Japán és az Amerikai Egyesült Államok egyes városaiban is.
A kutatás szerint szórakoztató elektronikában és telekommunikációban a japán, kínai és amerikai árak verhetetlenek. A budapesti árak egy kategóriában bizonyultak a legolcsóbbnak, ez pedig a mozijegy. Ugyanakkor az összesítő listából megállapítható, hogy Budapesten a fogyasztási cikkek árai Európában a legolcsóbbak közé tartoznak.