[MTI] A tanulmányút az MT Zrt. által kezdeményezett Légi Marketing Alap (LMA) része, célja pedig az utóbbi években dinamikusan növekvő lengyel, orosz és ukrán vendégforgalom további bővítése. A három ország utazási szakemberei workshopon és prezentáción is részt vesznek, ahol a magyarországi turisztikai szolgáltatókkal a lehetséges együttműködésről folytatnak megbeszéléseket.
Az első csoport november 26-án érkezik Ukrajnából és november 30-án utazik vissza Kijevbe és Ogyesszába. November 27-től december 1-ig tartózkodik Magyarországon a Moszkvából érkező utazási szakemberek 20 fős csoportja, majd november 30. és december 4. között a Jekatyerinburgból érkező csoportot látják vendégül. A sort a Varsóból érkező lengyel utazásszervezők zárják, akik december 6. és 10. között ismerkednek meg Magyarország turisztikai kínálatával.
A három ország utazási szakemberei a tanulmányút során az Észak-alföldi és a Balaton régió gyógyhatású vizeiben pihenhetnek, megismerkednek a két régió szálláshelykínálatával, valamint workshop keretében találkoznak a szolgáltatókkal.
Az MT Zrt. közlése szerint Lengyelország, Oroszország és Ukrajna a Magyarországra irányuló vendégforgalom szempontjából kiemelkedő jelentőségű országok. 2006-ban a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken 7,8 százalékkal nőtt a lengyel, 31 százalékkal az orosz és 17 százalékkal az ukrán vendégéjszakák száma az előző évhez képest. A dinamikus növekedés az idén is folytatódott, a 2007. januártól szeptemberig tartó időszakban mindhárom országból nagymértékben emelkedett a Magyarországra érkező vendégek száma: Lengyelországból 17,2 százalékkal, Oroszországból 10,1 százalékkal, Ukrajnából pedig 19 százalékkal nőtt.
A Magyar Turizmus Zrt. minden évben több tanulmányutat szervez külföldi utazásszervezők részére. Idén többek között belga, brit, japán, szlovák és svéd utazási szakemberek jártak Magyarországon az MT Zrt. szervezésében, illetve október 25. és 29. között vezető német utazási irodák 1.300 munkatársa vett részt Magyarországon a REWE Touristik katalógusbemutatóján.
A tanulmányutak során az utazásszervezők megismerkedhetnek a legújabb szálláshelyekkel, fejlesztésekkel és szolgáltatásokkal, így Magyarország turisztikai kínálatát az itt szerzett élményeik, tapasztalataik alapján közvetíthetik az adott ország utazóinak.