Vendéglátóhely.hu

Június 12-től Újra vár a Balatoni Nyár

Hírszerkesztő , 2009. június 11. 23:55

A Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Televízió Zrt. együttműködésében, a Kulturális Turizmus Évében június 12-től ismét elindul a Balatoni Nyár című műsor. Az immár harmadik éve megvalósuló műsor egészen augusztus végéig minden nap aktuális Balaton-parti hírekkel, programajánlókkal és érdekes riportokkal jelentkezik majd a Híradó után öt percben. Mint arról korábban beszámoltunk, a május-szeptemberi utazási tervek tekintetében továbbra is a Balaton a legnépszerűbb belföldi úti cél az MT Zrt. magyar lakosság körében végzett megkérdezése alapján.

Június 12-től Balatoni Nyár a Magyar Televízióban
A Magyar Turizmus Zrt. és a Magyar Televízió Zrt. szakmai együttműködésének keretében immár harmadik nyáron költözik a Híradó stábja a Balaton mellé, Balatonaligára, hogy minden nap beszámoljon arról, mi történik a nyári szezonban Magyarország első számú üdülőhelyén. A műsor célja továbbá, hogy felkeltse az érdeklődését azoknak, akik még nem jártak a magyar tengernél, valamint programajánlatokkal, ötletekkel – a szálláskereséstől az eligazodásig – segítse a Balatonnál nyaralókat, illetve a tóhoz készülő utazókat.
A Balatoni Nyár keretében június 12-től egészen augusztus végéig három műsorvezető várja majd felváltva a képernyő előtt ülőket aktuális Balaton-parti hírekkel Balatonaligáról az esti Híradó után: Csorba Viktória és Gmoser Zoltán neve már ismerősen csenghet, hiszen tavaly szintén ők vezették a műsort, továbbá bemutatkozik Joó Zsanett, a Magyar Televízió debreceni stúdiójának fiatal műsorvezetője is.
A hét legfontosabb eseményeivel, információival – az eddigi évekhez hasonlóan – az érdeklődők idén is hetente többször a Híradó keretein belül is megismerkedhetnek.
A Balatoni Nyár újdonságaként, idén először külföldi újságírók is részt vesznek a műsorban. A többek között Nagy-Britanniából, Németországból és Romániából érkező riporterek ellátogatnak a műsor forgatásaira, és felvételeket készítenek saját televíziójuk számára, valamint a nézők megtudhatják azt is, hogy ők hogyan látják a magyar tengert.
 
Az MT Zrt. Balaton régió népszerűsítésére irányuló marketingtevékenysége
A Magyar Turizmus Zrt. mind a belföldi, mind a külföldi marketingkommunikációjában kiemelt turisztikai termékként kezeli a Balatont: 2009-ben is több száz akciót szervez a tó népszerűsítésére.
Az MT Zrt. „Újra vár a Balatoni Nyár!” szlogennel népszerűsíti a magyar tenger idei főszezoni üdülési ajánlatait, szabadidős programlehetőségeit. A vendégek és a szolgáltatók körében nagyon kedvelt a több éve működő – a Balaton régió szezonális kínálatát összegyűjtő – internetes aloldal, a www.gyereabalatonra.hu. Az Újra vár a Balatoni Nyár kampány keretében június 15. és augusztus 31. között kedvezményes üdülési ajánlatokat, aktivitásokat és rendezvényeket ajánl az MT Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága a nagyközönségnek ezen a microsite-on. Az akciót Budapesten óriáshálóval, city light plakátokkal és parkolóórákon elhelyezett hirdetésekkel népszerűsíti a nemzeti turisztikai marketingszervezet, továbbá TV műsorokban, népszerű napilapokban és internetes oldalakon elhelyezett hirdetésekkel is a Balaton régióra irányítja a figyelmet.
A magyar tenger főszezoni ajánlatairól az érdeklődők az EXIT magazin balatoni különszámában, valamint a Balaton FUNZINE-ból is tájékozódhatnak.
A marketingszervezet kiemelt célja, hogy a vízparti üdülési lehetőségek mellett ráirányítsa a figyelmet a Balaton régió által kínált számos egyéb – kulturális, egészség és aktív – turisztikai lehetőségre. A Balaton régió saját honlapján, a www.gyereabalatonra.hu oldalon – amely magyarul, angolul, németül, valamint további öt nyelven (oroszul, csehül, lengyelül, románul és szlovákul) is elérhető – általános és a turisztikai kínálatról szóló információkat, utazási ajánlatokat, szálláskeresőt, térképet, programajánlót és egyéb érdekességeket találnak akár a belföldi, akár a külföldi utazók.
 
A Balaton a legnépszerűbb belföldi úti cél
Minden 100 tervezett utazásból 82 belföldre irányul, 2009-ben is a Balaton a „sláger”.
A Magyar Turizmus Zrt. által a magyar lakosság körében végzett felmérések szerint a Balaton a rövidebb és hosszabb utazások esetében is előkelő helyet foglal el.
2008-ban az egynapos utazások 8,8%-a irányult a Balaton régióba. A többnapos utazások esetében a régió részesedése 25,0%-os, ami az első helyet jelenti. Az év legfontosabb utazása is egyértelműen a magyar tengerhez volt köthető (35,2%).
A Balaton pozíciója az elmúlt években nem változott (a kutatási eredményeket 2003 és 2008 között vizsgálva).
Az MT Zrt. idén, a nyári időszakot megelőzően is megkérdezést végzett a magyar lakosság körében a május-szeptemberi utazási tervekről, amelyből kiderül: a legnépszerűbb belföldi úti cél továbbra is a Balaton, a belföldi utazások háromtizede (30,7%) a Balaton turisztikai régióba irányul. A magyar tengerhez összességében lényegesen több utazást terveznek honfitársaink, mint a legnépszerűbb külföldi desztinációba, Horvátországba.

[itton.hu]

Legfrissebb híreinkRSS

További hírek »