[MTI] A TUI utazási üzletága, a TUI Travel adó előtti vesztesége csökkent a márciussal végződött fél évben, 339 millió fontról 294 millióra. Erősen növekszenek a nyári utakra a foglalások, sőt már a 2008/2009-es téli utakból is 15 százalékkal többet adtak el a brit piacon, mint tavaly ilyenkor.
A Thomas Cooknál is csökkent a korábbi üzemi veszteség a márciussal végződött fél évben: 194 millió euróra 268 millióról. Erőteljesen növekszik a nyári utak értékesítése minden piacon, s már mutatkoznak egy kedvező téli szezon jelei is.
Az utaztatás mellett hajózással is foglalkozó TUI csoport egészének ugyanakkor nőtt az adó utáni vesztesége az idei első negyedévben, 166,8 millió euróra az egy évvel korábbi 116,5 millióról, elsősorban a TUI utazási üzletága és a brit First Choice egyesülésének költségei miatt. A bevételek 24 százalékkal 5,1 milliárd euróra nőttek 4,1 milliárdról. Ebben az is benne van, hogy a húsvéti ünnepek az idén az első negyedévben, márciusban voltak.
Tavaly a TUI 236 millió eurós adózott eredményt ért el, miután 2006-ban 843 millió eurós vesztesége volt.
Tavaly a bevétele 7 százalékkal 21,9 milliárd euróra növekedett.
Idén a társaság a bevétel mintegy 4 milliárd eurós növekedésére számít, 26 milliárd euróra, és ebből az összegből 19 milliárd eurót a turizmus üzletág forgalmazna.
Az idegenforgalmi üzletág forgalma tavaly 11 százalékkal 15,6 milliárd euróra bővült, az üzemi eredménye 14 százalékkal 449 millió euróra emelkedett. A hajózási üzletág szintén javult: a forgalom ugyan stagnált, 6,2 milliárd eurón, de az üzemi eredménye több mint a kétszeresére nőtt, 197 millió euróra.
A TUI vezetése márciusban a részvényesek nyomására eldöntötte, hogy megválik a hamburgi Hapag Lloyd hajózási vállalattól, és az utazási üzletágat bővíti tovább. A tervekről részletek nem ismeretesek, oroszországi vállalkozásokat fontolgatnak, amelyeket Alekszej Mordasov orosz befektetővel együtt valósítanának meg. Szakértői csoportot alakítottak az orosz piaci elképzelések tanulmányozására. Alekszej Mordasov, a Severstal tulajdonosa tavaly novemberben 3,02 százalékot szerzett a TUI-ban.
Az Austrian Airlines (AUA) márciusban megvált 25 százalékos részesedésétől a TUI Österreichben, és azt az anyacégnek, a TUI idegenforgalmi vállalatnak adta el. Az eladási árat nem közölték, szakértők az árat 30 millió euró körül becsülték.
A TUI világszinten is az elsők között akar lenni, ezért tavaly márciusban megvette egyik fő riválisát, a brit First Choice Holidayst, 12 milliárd fontért. Az együttes húsz piacon 27 millió ügyfelet szolgál ki, és az egyesülésnek köszönhetően három éven belül adó előtt 100 millió font megtakarítására számítanak. A
TUI-First Choice egyesüléssel folytatódott Európában a konszolidációs folyamat, amelyet az erős, időnként veszteséggel járó verseny indokol a cégek számára.