Az utóbbi években előretörő orosz piac összeomlott. Az előrejelzések szerint a németek az egyedüliek, akik 2009-ben sem mondanak le utazásukról. Egy aktuális, a Stern számára készített véleménykutatás szerint a németek 57%-a idén is utazni fog, egyharmaduk azonban még nem döntött úti célját illetően.
Ennek köszönhetően kiemelkedő aktivitás figyelhető meg a német piacon az egyes desztinációk turisztikai marketingszervezetei között: a szokásosnál intenzívebb az együttműködési igény a német utazásszervezőkkel, valamint a légitársaságokkal. Elsősorban a mediterrán országok – Spanyolország, Törökország, Görögország, Portugália, Egyiptom és Tunézia – fokozzák marketingtevékenységüket, amelyhez többletforrás is rendelkezésükre áll.
Spanyolország például majdnem megduplázta németországi marketingkeretét, hogy német vendégekkel kompenzálja az angol és orosz küldőpiacokon történő visszaesést. A megemelt marketingbüdzsét többek között nyomtatott- és plakáthirdetésekre, valamint online marketingre használják fel. Bevezetésre került továbbá a SpainTourismAward turisztikai díj, amelyet a Spanyolország iránt legelkötelezettebb utazásszervezők és utazási irodák vehetnek át.
Egyes desztinációk kormányai közvetlen állami támogatással is hozzájárulnak országuk turisztikai versenyképességének növeléséhez. Az egyiptomi kormány charter járatoknak és szállodáknak biztosított szubvencióinak köszönhetően ezek árai jelentősen csökkentek, amely figyelemreméltó keresletnövekedést eredményezett a német piacon.