[MTI] Lovas Edina a Vista utazási iroda marketing menedzsere közölte, hogy a cég árbevétele az on-line szegmensben 15-20 százalékkal nőtt 2007-ben az egy évvel korábbihoz képest, ugyanakkor a hagyományos értékesítésben 10 százalékos visszaesés mutatkozott.
Szvoboda János, a Neckermann utazási iroda vezetője arról számolt be, hogy az internetes foglalásokból származó bevételük 37 százalékkal 110 millió forintról 150 forintra nőtt tavaly. A cég teljes árbevétele 2006-ban meghaladta a 11 milliárd forintot.
A kizárólag on-line szervezéssel foglalkozó C-Travelnél az interneten szervezett utazások száma 43 százalékkal nőtt 2007-ben - mondta el az MTI-nek Móricz Melinda, a cég marketing munkatársa.
Az on-line foglalások körében a legnépszerűbb uticélok között a megkérdezett irodák egyaránt a mediterrán utakat említették, Szvoboda János kiemelte a görög és spanyol szigeteket, Bulgáriát, Törökországot, Tunéziát és Olaszországot. Lovas Edina elmondta, hogy a városlátogatások (például Róma, Párizs, London,) is kedvelt uticélok voltak tavaly. Móricz Melinda pedig azt emelte ki, hogy a síutak terén mutatkozott a legnagyobb - mintegy háromszoros - növekedés.
Az utazási irodáknál egyaránt a három és négy csillagos szállodák voltak a legnépszerűbbek.
A Vista utazási iroda marketing menedzsere azt emelte ki, hogy az on-line értékesítésben is nagyon keresettek voltak a hosszú hétvégék, az október 23-i hétvégére szervezett utak közül egyesek már hetekkel korábban beteltek. A szilveszteri utakra is korábban foglalnak helyet az utasok, mert a jó árú repülőjegyek hamar elfogynak - tette hozzá.