[MTI] "Magyarország az Európai Unióhoz újonnan csatlakozott országokkal együtt jelentős erőfeszítéseket tett és tesz, hogy lehetőleg minél nagyobb szeletet ragadjon ki az idegenforgalmi tortából. A magyarok felismerték lehetőségeiket, jó úton haladnak, de az igazi siker még nélkülöz néhány fontos feltételt" - mondta Arthur Oberascher, aki a Magyar Turizmus Zrt. vendégeként két napot töltött a Dél-Dunántúlon.
Az európai államok nemzeti turisztikai hivatalait tömörítő szervezet osztrák elnöke szerint a magyarok eddig elsősorban a város- és fürdőturizmusukról voltak ismertek. A szolgáltatásokkal kapcsolatos igények növekedése és a jobb eladhatóságuk érdekében azonban egyre fontosabbá válik, hogy régiós, illetve országos szinten is egyre több integrált termékkel jelentkezzenek a turizmus piacán.
Meg kell érteni, hogy egy turisztikai termék nem a hotelben kezdődik és ott is fejeződik be. Mellé számos más saját, egyedi programot lehet kínálni. Például horgászati lehetőségeket a pecásoknak, természeti környezetet a természetfotózást kedvelőknek - mondta.
Hozzátette: ehhez olyan "professzionális célállomás menedzsmentek" létrehozására lenne szükség, amelyek összefogják az ágazatban tevékenykedő vállalkozókat, szakmai szervezeteket, és részt vesznek a programcsomagok összeállításában.
Arthur Oberascher úgy vélte, fontos az is, hogy az integrált termékek minden létező csatornán a megfelelő célközönséghez jussanak. "Magyarországnak ehhez búcsút kell intenie a tömeges marketingnek, az általános reklámoknak, amik arról szólnak, hogy tetszetősek a városok, jó a gyógyvíz és szépek a nők. Ehelyett közvetlenül a konkrét célcsoportra kell fókuszálni".
Nincs szükség rá, hogy az egész világnak elmondják például, milyen jók a magyar gyógyfürdők. Elég annak a rétegnek, amelynek olyan betegségei vannak, amiket ezekben az intézményekben lehet eredményesen gyógyítani - fejtegette.
Az ETC elnöke rámutatott: komoly lehetőségek vannak az internetes reklámozásban, továbbá az egyre népszerűbb on-line foglalások kiterjesztésében. Utóbbi tekintetében Magyarországnak vannak elmaradásai. Arthur Oberascher példaként hozta fel, hogy az Európába készülő kanadaiak már 80 százaléka on-line intézi szállását, programjait és ez az európai utazók körében is egyre népszerűbb lesz. A magyar szállásadók közül még viszonylag kevesen élnek vele.
A turisztikai szakember az MTI kérdésére határozottan cáfolta azokat a sajtóban időről-időre megjelenő véleményeket, amelyek szerint a magyarok nem elég vendégszeretők, és rosszul bánnak a turistákkal. Az ő tapasztalata az, hogy "a magyarok a legvidámabb és legsármosabb emberek közé tartoznak", bár igaz, hogy itt-ott lehetne javítani a vendéglátók hozzáállásán, és az eddiginél nagyobb hangsúlyt fektetni az alkalmazottak képzésére, továbbképzésére.