Vendéglátóhely.hu

A magyar-spanyol turizmus élénkülésére lehet számítani

Hírszerkesztő , 2008. augusztus 24. 18:47

A turizmus területén élénkülhetnek elsősorban a magyar és a spanyol gazdasági kapcsolatok a spanyolországi Zaragozában megrendezett világkiállítás hatására - mondta Végh József, a madridi magyar nagykövetség külgazdasági attaséja Zaragozában újságíróknak.

[MTI] A július közepétől szeptember közepéig tartó, "a víz és a fenntartható fejlődés" elnevezésű szak-világkiállítás magyar nemzeti napja előtt a külgazdasági szakember elmondta: tavaly mintegy 150 ezer spanyol turista látogatott el Magyarországra, a Magyar Turizmus Zrt. célja, hogy ez a szám az idén 170 ezerre nőjön.

A szeptember közepén záródó világkiállítással nem szűnik meg a magyar jelenlét Spanyolországban, a magyar gazdasági évad - a tervek szerint - miniszterelnöki részvétellel indul november elején.

Az évad keretében a kulturális programok mellett számos üzletember-találkozót szerveznek ágazatonként, de lesznek a magyar gazdaságot általánosan bemutató rendezvények is. Az egy-egy ágazatot megcélzó workshopok közül Végh József kiemelte az energetikát, a híradástechnikát, az autóipart. "Az a cél, hogy a lehető legkonkrétabban szólítsuk meg az üzletembereket" - mondta a külgazdasági szakember.

Végh József szerint a magyar cégek elsősorban az élelmiszeripar területén érhetnek el sikereket Spanyolországban. Mint mondta, sok a hasonlóság a fűszerek használatában a két nemzet konyhája között. A magyar cégek sikeres piaci szereplők lehetnek még a könnyűipar, illetve a fogyasztási cikkek területén is.

A gazdasági évad várható eredményeiről szólva a külgazdasági attasé azt mondta, hogy az eddigi tapasztalatok alapján csaknem 20 százalékkal nőhet az üzleti kapcsolatok száma. Eddig Kínában és Franciaországban rendeztek magyar évadot.

Végh József hozzátette: az is segíti a kétoldalú kapcsolatok fejlődését, hogy a spanyol kormány támogatja a spanyol cégek külpiacra lépését.

A szakember becslése szerint az elmúlt évek alatt megduplázódott az exportálni szándékozó, a spanyol piac iránt érdeklődő magyar kis- és középvállalkozások, ezen belül a családi vállalkozások száma.

Spanyol vállalatok által Magyarországon befektetett tőke meghaladja az 1 milliárd eurót. A cégek elsősorban az energiaágazatban - főként a szélerőmű-fejlesztésben - , valamint a pénzügyek, az építőipar és az ingatlanbefektetések területén vannak jelen Magyarországon.

A Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium adatai szerint a magyar export értéke az idén január-májusban 952,66 millió eurót tett ki, ez 1,7 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A behozatal értéke az első öt hónapban 472,32 millió euró volt, ez 13,2 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban.

Legfrissebb híreinkRSS

További hírek »