[MTI] A Magyar Turizmus Zrt. azt követően döntött a 2010-es év tematikájáról, hogy májusban - kérdőív segítségével - begyűjtötte a turisztikai szolgáltatók, a szakmai szervezetek, az önkormányzatok, a Tourinform-irodák, az oktatási intézmények, a média és a társaság munkatársainak javaslatait.
Ennek eredményeként megszületett a döntés, hogy 2010-ben a magyar fesztiválkínálatot fogják népszerűsíteni, különös hangsúlyt fektetve arra, hogy 2010-ben Pécs lesz Európa egyik kulturális fővárosa.
A Magyar Turizmus Zrt. tavaly szintén a szakmában tevékenykedők megkérdezése alapján döntött arról, hogy belföldi tevékenységének középpontjába 2009-ben a kulturális turizmus kerül. A kampányév célja Magyarország kulturális értékeinek, örökségének megismertetése és az erre épülő turizmus élénkítése lesz.
A tapasztalatok szerint a források egy-egy témára való összpontosításával hatékonyabban ösztönözhető a belföldi turizmus fejlődése. A 2006-os Bor és Gasztronómia Évét 2007-ben a Zöldturizmus Éve követte, 2008 pedig a Vizek Éve - tájékoztatott a Magyar Turizmus Zrt.